Logo
Prihlaseni

Bolesti v tehotenstve

Tehotenstvo často sprevádzajú bolesti chrbta, rôzne kŕče a tažké ramená. Čo sa s tým dá robiť a ako to zmierniť.

 

Kŕče

Prichádzajú predovšetkým v noci do chodidiel a do nôh a sú niekedy skutočne bolestivé. Bolesti sa môžete zbaviť tak, že si nohu budete pomaly rukami priťahovať k sebe. Keď kŕč neprestáva, pomasírujte si nohu a urobte niekoľko krokov. Ak sa kŕče opakujú veľmi často, lekár vám predpíše vápnik, vitamín B a horčík.

Cvičenia proti kŕčom: Nechajte vášho budúceho otecka niečo pre vás urobiť a poproste ho, aby vám:

• zdvihol nohy do výšky,

• tlačil nohy proti telu,

• pevne držal nohu, pričom vy sa pokúsite ju vystrieť v protismere.

Ťažké ramená

Chrbtica sa mení a tlačí na niekoľko nervových bodov, čo najviac pociťujú ramená. Tento nepríjemný pocit je dočasný. Niekedy pociťujete tiež mravčenie v rukách – je to ďalší dôsledok stlačených nervov. Keď sú ťažkosti príliš nepríjemné, obráťte sa na vášho lekára.

Bolesti v chrbte

Hmotnosť bábätka je zjavná a chrbát sa vám kriví a bolí. Bolesti chrbta sú napokon najčastejšie ťažkosti, ktoré postihujú tehotné ženy! Včas sa tomu prispôsobte, aby ste zmiernili bolesť, alebo sa jej celkom vyhli, a to tak, že budete dodržiavať uvedené odporúčania:

• Podsadzujte panvu často dozadu, aby ste sa vyhli nesprávnemu zakriveniu chrbtice. Týmto pohybom sťahujete brušné svaly a chrbát je menej okrúhly. Robte tento cvik, keď si sadnete, keď sa zohnete, ak zdvíhate nejaký predmet atď.

• Vyhýbajte sa státiu bez pohybu.

• Nenoste obuv na vysokých podpätkoch!

• Kráčajte vzpriamene! Všímajte si v zrkadle držanie tela a kontrolujte sa.

• Spite na pevnom matraci.

• Plávajte na chrbte! Garantujeme okamžitú úľavu!

• Cvičte gymnastiku pre tehotné.